Sunday, October 24, 2010

ေရးသူႏွင့္ဖတ္သူတို႔၏အကြာအေဝး(၂)


လူတစ္ေယာက္အတြက္ ေခတ္ေနာက္က်ျခင္း မက်ျခင္းဆိုတာ စာေပနဲ႔ဂီတဟာ   ေလးနဲ႔ျမွားလိုပဲ။ ေလးဟာ စာေပ ျမွားဟာ ဂီတပဲထင္မိတယ္။ လူတစ္ေယာက္နဲ႔ လက္ရွိရွင္သန္ေနတဲ့ စာေပနဲ႔ဂီတအေၾကာင္းကို စကားေျပာၾကည့္ရုံနဲ႕ သူဘယ္လို ဘာလဲဆိုတာ ေတြးၾကည့္လို႔ရပါတယ္။ စာေပနဲ႔ဂီတကို ေခတ္ႏွင့္အညီ ေဝးကြာေနရင္ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ေတြးေခၚမႈဟာ သီးျခားက်န္ရစ္ခဲ့မွာပါ။ စီးပြါးေရး လူမႈေရးဟာ လက္တြဲ ေခၚလို႔ရေပမယ့္ စာေပနဲ႔ဂီတကေတာ့ လက္တြဲေခၚဖို႔ နဲနဲခက္ခဲလိမ့္မယ္ထင္တယ္။ စာဖတ္ျခင္းဟာ ေျပာင္းလဲဖတ္ဖို႔ ေရြးခ်ယ္ဖတ္ဖို႔ဆိုတာ ေက်နပ္မႈလက္ခံစြမ္းအားထက္ဖို႔ အေရးၾကီးမယ္ထင္ပါတယ္။ က်ေနာ္နဲ႔စာအတူဖတ္ခဲ့တဲ့သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ဟာ ခုထိ သိုင္းဝတၳဳဖတ္ေနတုန္းပဲ။ ေျပာင္းလဲဖတ္ဖို႔ က်ေနာ္ေျပာၾကည့္ေသးတယ္ သူ႔ေက်နပ္မႈဟာ ေရွ႕ဆက္ဖတ္ဖို႔ခက္ေနသလိုမ်ဳိး။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေခတ္ရဲ႕စာေပ ဂီတနဲ႔ေဝးေနေသးရင္ေတာ့ ေခတ္တစ္ေခတ္ရဲ႕အကန္႔ေတြၾကားမွာ ေခတ္နဲ႔ေဝးရင္း ေဝးရင္းနဲ႔ ငါတို႔တုန္း ဘယ္လိုဆိုတဲ့စကားသံေတြ တေထာင့္တေနရာက အမွတ္မထင္ၾကားေနရအုံးမွာပါပဲ။

ခုလည္း က်ေနာ္ ေတြ႕တဲ့စာ ဖတ္မိေတာ့ ေရွးသူတို႔ သူတို႔နဲ႔ေခတ္ျပိဳင္ေတြက အေနေဝးေလေတာ့ တစ္ေယာက္စကားနဲ႔ နားအၾကားကို အတည္ယူဖို႔ ေမတၱာစာနဲ႔အတူ ေမးခြန္းေတြေမးခဲ့တာဖတ္ရတယ္။ ခုေဖၚျပမယ့္စာက ေမတၱာျပန္စာပါ။ စာျပန္သူက တသက္လုံးရဟန္းမျပဳဘဲ ရွင္သာမေဏ(သို႔မဟုတ္) ကိုရင္ဘဝနဲ႔ေနသြားၿပီး ပုစၦာေမးခြန္းေပါင္း(၁၁၁၇)ခုပါဝင္တဲ့ နာမည္ေက်ာ္ စြယ္စုံေက်ာ္ထင္က်မ္းကို ျပဳစု သြားတဲ့ ၾကည့္ကန္ရွင္ၾကီးပါ။ ျပန္စာက.............

ရူပါရမံ စိတၱမိဒံ ဌေပတြာ အစျဖာလ်က္ က်မ္းလာႏွင့္အညီ ပကတိေသာ လူသာမညတၳတို႔ကို ေစာ္ေစာ္ကားကားမဆိုထားႏွင့္ နတ္မ်ားပင္ တသက္ပတ္လုံး ၾကည့္ေသာ္လည္း ျမင္ေစာ္မနံသာ ျဗဟၼာမင္းတို႔၏ ဒိဗၺစကၡဳျဖင့္ ရႈေသာ္လည္း ေလးလုံးမကြဲ ေဒဝါတိေဒဝါ ျဖစ္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား သခင္၏ သဗၺညဳတဉာဏ္စကၡဳျဖင့္သာ ျမင္စေကာင္းေသာ အလြန္သိမ္ေမြ႕စြာေသာ ပရမတၳအစု အကုသိုလ္တရားတည္းဟူေသာ ရန္သူတို႔ကို မပ်ဴကြာေဝး ေျပးလြင့္ေစျခင္းငွါ မဟာကုသလ ဉာဏသမၸယုတ္ဝီထိႏွင့္ သတိကို ၿမိဳ႕ရုိးၿမိဳ႕ေတာင္ ျပဳေစကာ ပညာတည္းဟူေသာ လက္နက္ျဖင့္ တိုက္လြင့္ျဖိဳႏွင္ ေအာင္ျမင္သည္ျဖစ္ေစေသာဟူ၍၎ ပါတိေမာကၡံ ဝိေသာေဓေႏၱာ အေပၸဝ ဇီဝိတံ ဇေဟ။ နက္ေလးဂါထာ လာသည္ႏွင့္အညီ သီလသံဝရဘိဇၨနန ျဖစ္အ့ံေသာအရာဝယ္ ေလးသြယ္ေသာ ပါတိေမာကၡၿမိဳ႕ကို ျမတ္ႏိုးမပ်က္ ႏွစ္သက္ေတာ္မူေသာ ေဇာေစတနာအရွိန္ႏွင့္ ဇီဝိတိေၿႏၵကိုမငဲ့ကြက္ သက္စြန္႔က်င့္ေဆာင္ေတာ္မူသည္သာ ျဖစ္ပါေစေသာဟူ၍၎ စာမရီဝါလဓိ ဟူေသာပါဌ္ႏွင့္အညီ ဇာ(ၿမီ)မည္ေသာသားသည္ ေမြးဖ်ားတပင္ ၿခံဳတြင္ၿငိေခ်က မထ မသြားရက္ လြန္စုံမက္၍ သက္စြန္႔သည့္ပမာ ဇာ(ၿမီ)ဝါ ပရိတ္ကို ယိုဖိတ္မည့္အခ်က္ကိုလည္း စုံမက္ေတာ္မူသျဖင့္ 
သက္စြန္႔ ၾကဥ္းေဆာင္ေတာ္မူႏိုင္သည္ ျဖစ္ပါေစဟူ၍လည္းေကာင္း 
ဆုပ႒နာ ေမတၱာမပ်က္ ဆက္ေလ့ရွိပါေသာ 
ဧရာဝတီ သီတာျမစ္ဆုံ ကမ္းခုံေနာက္ပါး ငါးရတြင္း ငါးျပန္ခန္႕ေလာက္ အေနာက္ဘက္တိုက္ၾကီးအတြင္း လင္းကေတာဆယ္ရြာဝင္ ေရယဥ္ေခ်ာင္းဆန္ ရြာၾကည့္ကန္က နႏၵဓဇ 
ပဋိေလာမ သိေႏၷဟဝါစာ ေမတၱာစကား ျပန္ၾကား ေလွ်ာက္လိုက္ပါသည္ 
ပါရမီတိ ံသ ဇိနဆုယူ ျဖည့္ေတာ္မူေလ့ရွိပါေသာ အရိယာဝံသ အာဒိစၥရံသီ ေနာင္ေတာ္သူျမတ္။

ညီေတာ္တို႔မွာ ရတနတၱယ ႏုဘာဝတြင္ ေနာက္ကေမတၱာ ပတၳနာေၾကာင့္ မေႏွာင့္ေဘးဘ်မ္း ၿငိမ္းခ်မ္းသင့္စြာ သာသနာကို ယထာသတၱိ စြမ္းရွိသမွ် ျဖည့္ေပးရသည္ 
အၾကည္ေတာ္သူျမတ္မွာလည္း ေစ်းနာစုံလင္ စက္ေလးအင္ႏွင့္ အ့ံလွ်င္မၿပီး ရပ္ၾကီးရြာကိုယ့္ရပ္ထံ လက္ဝဲလက္ယာ သဃၤာေတာ္ျမတ္တို႔ႏွင့္တကြ သီလတည္းဟူေသာ ကနက္ထီးျဖဴကို 
လူလူေဆာင္းမိုးကာ ဖာသုဝိဟာရျဖစ္သျဖင့္ သုံးဆင့္ေသာသာသနာေတာ္ျမတ္ ထြန္းလင္းေအာင္ ျဖည့္ေဆာင္ေတာ္မူရေၾကာင္း ေကာင္းျမတ္ေသာမဂၤလာစကားကို ၾကားရေပ၍လည္း 
တၾကိမ္မႈတ္ရလွ်င္ ေလးလမွ အသံစဲေသာ ဝိဇယုတၱရ သိၾကားခရုသင္းသံကို နာခံရဘိသကဲ့သို႔၎ တစ္ဆဲ့ႏွစ္ယူဇနာ က်ယ္လွစြာေသာ ဗာရာဏသီ ျပည္လုံးခ်ဥ္းေအာင္ 
တသင္းသင္း တၾကိဳင္ၾကိဳင္ တလိႈင္လိႈင္ တပ်ံ႕ပ်ံ႕ တနံ႕နံ႕ တဧးဧး ေမႊးၾကဴေစႏိုင္ေသာ ကကၠရုမဥၹဴသကနတ္ပန္းကို နမ္းရဘိသကဲ့သို႔၎ 
တၾကိမ္တလီမွ် သုံးေဆာင္ရလွ်င္ ကာလဓြန္႔ရွည္စြါ ဆာေလာက္မြတ္သိပ္ျခင္း ကင္းျငိမ္းေစႏိုင္ေသာ နတ္သုဓါ ဘုတ္ၾသဇာကို လွ်ာ၌တင္ရဘိသကဲ့သို႔၎ 
ေသာမနႆတဒါရုံ ၾကိဳက္ၾကဳံရႊင္လန္း ဝမ္းေျမာက္ပါသည္။

ထူးလီေလွ်ာက္ရန္မွာ။            ။ 
ယသၼိ ံ မေနာ နိဝိသတိ၊ စိတၱဥၥာပိ ပသီဒတိ၊ 
အဒိ႒ပုဗၺေကေပါေသကာမံ တသၼိမၸိ ဝိႆေသတိ။ 
မိန္႔ရွိေတာ္မူေသာ ေဒသနာေတာ္ဝယ္ 
တၾကိမ္တခါမွ် မျမင္ရဘူးသည္ျဖစ္ေစကာမူ အၾကင္သူ၌ ႏွစ္ျခိဳက္ေသာစိတ္ဝင္၍ ၾကည္လင္ေသာေစတနာေရာက္က စိတ္ရွိတိုင္းအကြ်မ္းဝင္သည္သာ အဓိပၸါယ္လာသကဲ့သို႔ သဟာယၾကည္ေတာ္မူလ်က္ အထူးထူးေသာက်မ္းဂန္ႏွင့္ညွိ၍ သိပင္သိေသာ္လည္း မသိသကဲ့သို႔ ၾကိဳ႕ငဲ့ေတာ္မူေသာ နိဝါတမဂၤလာႏွင့္ ပုစၦာစီေရး၍ အေမးေတာ္ရွိသည္မွာ 
ဗာလလူ မာနလူကုိၾကဥ္
ပ႑ိသူ ဥာဏ္ရွိသူကိုယွဥ္
ခ်ဥ္းလာညာစားတို႔ကိုဖိ
ပညာပြားျခင္းအသြားညွိ
ရွိၿပီးျဖစ္ေသာ္ထပ္၍ေပး 
သိၿပီးျဖစ္ေသာ္လည္းထပ္၍ေမး 
ေပးကမ္းႏိုင္က ရန္ရွားသည္ 
ေမးျမန္းႏိုင္က ဥာဏ္ပြါးသည္ 
ေမ်ာက္သားမို႔ စပ္ရေအာင္ေမးေလသည္ 
ေနာက္သားတို႔မွတ္ရေအာင္ေပးေလသည္ ဆိုဘိသကဲ့သို႔ 
ပ်ားႏွယ္ျပားထုတ္ရွာေဖြ၍ ငါးဆယ့္ငါးပုစၦာေတြႏွင့္ ေျဖႏိုင္လွ်င္ေျဖၾကေလ 
ေနပိုင္လွ်င္ေနၾကေရာ့ ဆိုလေသးပမာ မလာျဖစ္သာ ေန႔ေရြးလ်က္ 
ဒယေမတၱာေရွ႕ေျပး၍ ေမးေတာ္မူေပေသာေၾကာင့္ 
အစိႏၱိမၸိ ဘဝတိ ေဗာဓိသေတၱာ စိႏၱာမယာဟူေသာ ေဒသနာေတာ္ျမတ္အထြက္ႏွင့္ 
ဆက္ဆက္ဆံဆံ ပန္းရွင္မွန္သျဖင့္ မၾကံပဲႏွင့္ ေစာ္ကဲမင္းျဖစ္သည္ 
အေလာင္းမင္းကို ဖုတ္သြင္းရထားဆိုက္သည္ ဆိုဘိသကဲ့သို႔အေရးတြင္
မေဆးခ်င္က စင္ႏွင့္သည္
မေျပးခင္းက လ်င္ႏွင့္သည္
မေရးခင္က ထင္္ႏွင့္သည္
မေပးခင္က ခင္ႏွင့္သည္
မေဝးခင္က ႏွင္ႏွင့္သည္
မေလးခင္က တင္ႏွင့္သည္
မေအးခင္က ကင္ႏွင့္သည္
မေမႊးခင္က ဆင္ႏွင့္သည္
မေႏွးခင္က ယွဥ္ႏွင့္သည္
မေလြးခင္က ဝင္ႏွင့္သည္
မေသြးခင္က တင္ႏွင့္သည္
မေႏႊးခင္က ႏႊင္ႏွင့္သည္
မေဆြးခင္က လြင္ႏွင့္သည္
မေမြးခင္က သင္ႏွင့္သည္
မေမးခင္က ျပင္ႏွင့္သည္
မေခ်းခင္က ျခင္ႏွင့္သည္
မေထြးခင္က သင္ႏွင့္သည္
မေတြးခင္က ျမင္ႏွင့္သည္
မသုံးခင္က ကုန္ႏွင့္သည္ ဟူေသာ
သူေတာ္ေကာင္းတို႔ထုံးလည္း တြက္က်ဳံးဝင္ျပန္ေသာေၾကာင့္ 
 ၾကံတိုင္းလည္းမၿပီး 
တီးတိုင္းလည္း မမည္ 
တည္တုိင္းလည္း မေန 
ေစတိုင္းလည္း မေရာက္ 
ေပါက္တိုင္းလည္း မရွင္
ရႊင္ၾကည္လ်က္ လမ္းသာသည္ 
ၾကင္ပါလ်က္ ကြ်မ္းသာသည္
ျမင္ပါလ်က္ စမ္းသာသည္ 
ခင္ပါလ်က္ ခမ္းသာသည္
မင္ပါလ်က္ လွမ္းသာသည္ 
ေမးခ်င္က ျမန္းသာသည္
ေပးခ်င္က ကမ္းသာသည္ 
ေရာက္ခ်င္က လာသာသည္
လာခ်င္က လမ္းသာသည္ 
လမ္းသာက ခန္႔သင့္သည္
ခန္႔သင့္မွ ခြင့္ေလ်ာ္သည္ 
ခြင့္ေလ်ာ္မွ စိုးပိုင္သည္
စိုးပိုင္က မူဆိုင္သည္ 
ဆိုင္ခ်င္က ပိုင္သာသည္
ၾကိဳင္ခ်င္က လႈိင္လာသည္ ေလာကနိႆရည္း ထုံးနည္းနယ ကမၠာ့က်က္သေရ ဥပေဒကဲ့သို႔ ၾကံေလတိုင္းၿပီးရမည္ ဧကန္တြင္ မၾကံတၾကံႏွင့္ပင္ၿပီးေတာ့သည္ အေရးျဖစ္၍ 
ေမးတိုင္းၾကိဳက္ရမည္ 
ေျဖတိုင္းလိုက္ရမည္ 
ေပးတိုင္းပိုက္ရမည္ 
လက္တြင္ေလွာ္ကာ ေရႊခ်ေျခေတာ္တင္ သမၼာစစ္လွခက္ရင္ ေဖာ္ထားေျဖမွ ေျမေပၚတြင္ ဥာဏ္ျမန္ျဖစ္သည္ အေရးထြက္လွ်င္ ေစထိုက္သည္ 
အေမးခက္လွ်င္ ေျဖလိုက္မည္ 
အေမးအေျဖေျမာက္ ေမတၱာေရာက္က သည္မွာမဟူ 
အာဃလူ သဲ့လူ အိုဘဲ့လူ ေၾကာက္ဖြယ္လူဟူေသာ သူေဟာင္းတို႔လက္စ 
ေလာကဥပမည္း ကမၸည္းသမိုင္း ေမာ္ကြန္းနိဒါန္း ထုံးတမ္းထုံးစံ ေလွာ္ျပန္သည့္အေနႏွင့္ 
ေရႊကိုကားေရႊ ေငြကိုကားေငြ ေလွကိုကားေလွ လူကိုပင္လူ ရွင္ကိုရွင္ ဆင္ကိုဆင္
ျမင္းကိုျမင္း မင္းကိုမင္းႏွင့္ အေတာ္အသင့္ဆိုဘိသကဲ့သို႔ 
ျမဳိ႕ကိုျမိဳ႕ခ်င္း ဆက္သြင္းေျဖဆိုမည့္အၾကံႏွင့္ ျပန္ေလွ်ာက္လိုက္ဖူးသည္ 
ေရွးဦးကင္ တတ္စား ေမတၱာဂေဟေဆာ္တြင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္တို႔မွာတမူကား 
သတင္းကိုစေသာ္ လူလွလို႔ထင္သည္ 
ခံတြင္းဟေသာ္ အူမကိုျမင္္သည္ 
မေအကိုျမင္ေသာ္ အသြင္ကိုမိသည္ 
အေျဖကိုျမင္ေသာ္ အတင္ကိုမိသည္ 
အေမရုပ္ရည္ကို စုံစုံလင္လင္ အေျဖဟုတ္မည္ 
ကုန္ကုန္စင္စင္ သိျမင္ၿပီးေသာ သေဘာရွိသည္ႏွင့္ထပ္ဆင့္၍ 
အၾကည္ေတာ္မေစ ေနေတာ္မူေသာေၾကာင့္ ေျဖလွ်င္လည္း ေျဖလြယ္သည္ ေနလွ်င္လည္းေနသာသည္ စာကားတည္ႏွစ္ျဖာ ေနသာအခ်က္ ကိုယ္ႏွင့္ကြက္ၾကံ စိတ္ကူးျမန္၍ ဥာဏ္ဣေျႏၵမကြန္႔ အဓြန္႔ရွည္စြာ ပုစၦာမေျဖေနေတာ္မူသည္ သည္အခ်က္တြင္ တခါျပရင္း သီတင္းသုံးေဖာ္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္မွတပါး စပ္ၾကားတြင္ ေလွ်ာက္ျပန္လာေသာေၾကာင့္ ေျဖလိုက္ျပန္ပါသည္။

သို႔ရာတြင္ 
အရင္းစစ္ေသာ္ အျမစ္ေျမၾကီးက 
အခင္းျဖစ္ေသာ္ အျမစ္ေဖြမွ 
အျမစ္ေကာက္၍ ကြယ္ေလသည္ 
အျမစ္ေလွ်ာက္၍ ႏြယ္ေလသည္ဆိုဘိသကဲ့သို႔ 
ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႏွင့္စပ္ႏြယ္ရင္း ပုစၦာျဖစ္ေစသည္လည္းတေၾကာင္း 
အေမးကြ်ဲေက်ာင္း အေလာင္းေျဖသူ ေရွးလူတို႔စကား ထင္ရွားရွိသည္ကို သိေတာ္မူသည္ မွန္ဘိသည္ ဆုံမိေအာင္ ေပးေလသည္ 
ဂုဏ္ရွိေအာင္ ေမးေပသည္ ဆိုဘိသကဲ့သို႔ 
ေမတၱာေတာ္ေရွ႕ေျပးႏွင့္ ေမးေတာ္မူေပသည္ ေက်ူးဇူးအထူးရွိေပ၏ဟု ေအာက္ေမ့ပါေၾကာင္းကို သိေတာ္မူေစလိုေသာေၾကာင့္ အၾကင္နာသူမလတ္အား အလ်င္လာသူ မျပတ္သားဆိုဘိသကဲ့သို႔ ေမတၱာမပ်က္ ဆက္ပါေၾကာင္းကို သိေစေတာ္မူလိုသည္လည္းတေၾကာင္း 
ေလွတတ္ပါက ျမစ္နားဆန္ 
ေနရပ္ရြာက ေမတၱာခံဆိုဘိသကဲ့သို႔ 
ပို႔ေတာ္မူေသာေမတၱာေတာ္ကို မျပတ္နိယံ ခံယူလိုပါသည္လည္းတေၾကာင္း 
လက္ဖ်ားခါလႈပ္ လွ်ာကိုထုတ္၍ အဟုတ္သေခါ ျဖစ္လိမ့္မည္ဆိုဘိသကဲ့သို႔  
စီရင္လိုက္ေသာ ပုစၦာစကားမွာလည္း 
လွ်ာဖ်ားလႈပ္၍ ေခြမတတ္ 
လက္ဖ်ားကိုလႈပ္လွ်င္ ေၾကြမတတ္ 
အလြန္ေကာင္းျမတ္ ဤအရပ္ထက္ဝန္းက်င္ ရွင္လူရဟန္းပင္ ဆန္းၾကယ္ေျပျပစ္ အႏွစ္သာရႏွင့္ ျပည့္စုံေပ၏ဟု ၾကည့္ရႈေတာ္မူ ျပဳ၍ထားပါေၾကာင္း တပည့္သူငယ္တို႔ကိုလည္း ထိုတရားထိုပုစၦာကို 
ဝါစုဂၢဟ လွ်ာဖ်ားရြေအာင္ ရရေဆာင္ရြက္ ေလ့လာပါရေစေၾကာင္း 
သို႔အေၾကာင္းေၾကာင့္္ အဆစ္ဆစ္ သနစ္သနာ အေျဖစာႏွင့္ ပ်ဴငွါမျပား မုသားမပါ မာယာမထုတ္ ေဝဝုစ္မသြယ္ ပရိယာယ္မသြတ္ ေလာကဝတ္ ပလာ ဟုတ္တိုင္းသာလွ်င္ 
ေမတၱာဆက္ ေမတၱာခံ အတန္တန္မဂၤလာရိပ္ႏွင့္ အဘိကၠႏၱဣ႒ အေဒါသ ပိယဒယာ သိေႏၷဟာ 
ေမ မမ ဂါရဝါ ေမတၱာစကား ျပန္ၾကားလိုက္ပါသည္ အၾကည္ေတာ္ သူျမတ္ဘုရား။
 

No comments: